Suna-ne
Trimite email

7 alimente rele, dar bune

//7 alimente rele, dar bune

Dintr-un oarecare exces de zel, exista o tendinta in ziua de azi ca orice aliment care nu e crud sau din varful Alpilor sa fie considerat nesanatos. Nu este greu sa iti dai seama ca se cam exagereaza, in mod evident pentru marketing. Adevarul este ca unele alimente rele, de fapt iti fac bine.

1.Orezul alb

Stiu, ai auzit ca orezul brun este cel mai bun. Orezul brun are proteine, dar in cantitati neglijabile. Daca vrei proteine mananca ceva de origine animala. Orezul brun are fibre alimentare, dar mai bine ti-ai lua aportul de fibre din legume si fructe. Si da, orezul brun nu are indice glicemic foarte mare, dar nimeni nu mananca orez alb si atat. Il manca impreuna cu carne, legume si ceva ulei, toate scazand raspunsul glicemic.

Marele dezavantaj al orezul brun fata de orezul alb, si nu multi stiu de asta, este acidul fitic. Acesta cheleaza mineralele (se lipeste de ele) si impiedica absorbtia lor. Asadar multi nutrienti trec prin tractul digestiv, fara a fi absorbiti. De aceea orezul alb este castigator. Nici nu creeaza alergii, balonari sau alte probleme gastro-intestinale asociate de regula cu granele.

2.Ketchup

Ketchup-ul are o reputatie proasta. Adevarul este ca fara zahar, fructoza sau aditivi este chiar un aliment recomandat. Fitonutrientul numit licopen este un antioxidant de 100 de ori mai puternic decat vitamina E, si se gaseste in fructe si legume colorate in rosu. Licopenul nu se absoarbe prea bine in corp daca nu este gatit, de aceea alimentele din rosii procesate sunt printre cele mai bogate surse de licopen.  

Licopenul reduce incidenta bolilor de inima, atacurilor cerebrale, osteoporozei, infertilitatii, cancerului de prostata. Cauta ketchup fara zahar sau alti indulcitori. Trebuie sa fie facut doar cu rosii, sare, otet si condimente.

3.Bacon

In era grasimii saturate, baconul este evident cel mai mare inamic. Acesta contine grasimi saturate si mononestaurate, mai ales sub forma de acid oleic, acelasi tip de grasime ca cea din uleiul de masline. Sari in sus de bucurie nu-i asa? Deja te indrepti pe frigider sa frigi niste bacon. Ia-o usor! Cel mai probabil baconul pe care il ai in frigider este o mizerie. Da…du-te cu el in magazinul de unde l-ai cumparat si arunca-l de pereti tipand cum industria alimentara a distrus orice aliment sanatos.

Baconul sanatos de care vorbim noi este cel provenit de la porci „pascuti”, tipul de proci crescuti natural care nu au mancat concentrate industriale.

4.Grasimi trans

Acesti criminali ascunsi in produse de patiserie, popcorn la microunde si margarina sunt temuti pentru ca scad colesterolul bun si il ridica pe cel rau. Dar ca orice lucru din ziua de astazi, grasimile trans au fost incadrate toate in aceeasi categorie.

Exista si grasimi trans sanatoase, care protejeaza inima, lupta cu cancerul si ard depozitele de grasime din corp. Un grup de astfel de grasimi trans este cunoscut sub numele colectiv de acid linoleic conjugat (CLA) si se gaseste in cantitati mari in carnea de la vite crescute cu iarba si produsele lor lactate. CLA poate reduce riscul bolilor de inima si poate preveni sau imbunatati diabetul de tip II. CLA poate reduce si grasimea corporala si poate creste masa musculara slaba.

5.Alimente prajite

Cu totii avem macar o ruda la tara care toata viata a mancat prajit, oua si sunca si a trait pana la 90 de ani! Alimentele prajite nu sunt cu mult mai nesanatoase decat alimentele ne-prajite.

Exista o dezbatere daca prajirea cu ulei poate aduce mai multe grasimi trans nocive in corp prin transformarea sa termica. Dar chiar daca aceasta transformare are loc, e mai probabil sa se intample la refolosirea uleiului. Apoi, sa mananci alimente prajite in baie de ulei nu este ceva ce vrei sa faci des. Dar gatitul la temperaturi mai mici si cu mai putin ulei, precum calitul legumelor sau sa pui grasime cand faci o omleta este chiar o practica recomandata pentru a avea un aport sanatos de grasimi.

6.Cartofii

Multe studii au asociat cartofii cu obezitatea, prin nivelele mari de insulina pe care le stimuleaza. Exista si alte alimente care au acelasi indice glicemic precum cartofii, sau chiar mai mare, dar nu duc la obezitate. Explicatia? De multe ori cercetatorii nu s-au uitat la intreaga poveste! Au facut un piure din descoperirile lor despre cartofi! Au inclus toate produsele din cartofi in aceeasi categorie. Nu conta ca sunt cartofi copti, fierti, prajiti sau chipsuri.

Cartoful este un baiat de treaba, asta daca il fierbi sau il coci.Cartofii nu sunt cele mai dense nutritional alimente pe care le poti manca, dar contin cantitati decente de vitamine, fibre si minerale. Si chiar daca mitul este ca majoritatea nutrientilor se afla in coaja, doar 20% din ei se afla acolo.

7.Berea

Berea este vazuta deseori precum fratele mai necivilizat al vinului. In privinta nutrientilor berea contine niacina, B5, B12, folat, seleniu si silicon. Vinul are cantitati mai mari de potasiu, magneziu, zinc si mangan. Berea are ceva mai putine calorii, dar asta pentru ca vinul are mai mult alcool fata de ea. Cele mai nutritive feluri de bere sunt cele negre, cu gust de paine. Si calitatea conteaza foarte mult. Berea de 10 lei din Centrul vechi este de proasta calitate. Alege calitatea nu cantitatea. Decat sa bei 3 beri de proasta calitatea mai bine bea una de trei ori mai scumpa.

Bea 2-3 beri pe saptamana, dar nu in fiecare zi. Aspectul cu adevarat ingrijorator pentru un barbat este ca berea sustine aromatizarea testosteronului. Adica mareste procesul de conversie al testosteronului in estrogen. Deci nu exagera!

By | 2017-02-20T16:08:00+00:00 17/02/2017 18:45:37|Categories: Wellness|Tags: , , , , , , , |0 Comentarii

Comenteaza

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.