Loader
 

Cum te tii de sala? 5 sfaturi pentru succes garantat

Cum te tii de sala? 5 sfaturi pentru succes garantat

2017, un nou an, noi promisiuni, noi angajamente ca iti imbunatatesti stilul de viata. Nu esti singurul. Pentru cei mai multi slabitul si sala sunt in topul listei de planuri pentru noul an. Intrebarea ramane insa: cum te tii de sala? cum iti mentii motivatia? Pentru ca adevarata provocare sta in a rezista pe ,,campul de lupta”.

Studiile demonstreaza ca dintre cei care isi propun sa faca schimbari, 25% renunta de la inceput. Iar pana la 6 luni cifra dezertorilor creste pana la 50%. Cand vine vorba despre fitness cifrele sunt mult mai deprimante. In acest caz 7 din 10 oameni renunta pe parcurs, fara sa apuce sa isi atinga vreun tel. Daca totusi stii ca vrei sa lupti si ai multa ambitie, urmatorii 5 pasi vin sa iti garanteze succesul.

Pasul 5 – Pune-ti in ordine prioritatile

Este usor sa iti imaginezi scenarii, dar cei mai multi dau gres doar pentru ca nu isi stabilesc o ordine a dorintelor. ,,Vreau un abdomen plat” nu este suficient. Motivul pentru care nu ajungi niciodata la sala este ca iti modifici prioritatile. S-a demonstrat ca oamenii plaseaza propria sanatate abia pe locul 3, dupa bani si familie. Cum ar fi ca sanatatea ta sa fie prioritatea nr.1?

Pasul 4 – Unde-s doi puterea creste

O cauza a renuntarii este si lupta de unul singur. Este demonstrat ca o persoana care are sprijinul a 3 prieteni sau membri ai familiei are mai mut succes in procesul de transformare. Statistic, doar 24% dintre participantii unui program de slabire reusesc sa isi mentina greutatea mai mult de 10 luni. Asta pe cont propriu. Cand intervine sprijinul apropiatilor, cifra creste la 66%. Cum functioneaza sistemul de incurajare? O dieta necesita nu doar un efort fizic ci si rezistenta la stres. Asadar, in momentele de indoiala in fortele propri o incurajare face minuni.

Pasul 3 – Plan de atac

Pentru ca orice proiect sa devina un succes trebuie sa existe o planificare pana la cel mai mic detaliu. Nu este suficient sa ai in vedere doar alimentatia si programul de sala. Daca vrei sa reusesti trebuie sa iti planifici exercitiile, nutritia si construirea obiceiurilor sanatoase. Asigura-te ca ai un plan fezabil, care iti asigura succes pas cu pas. Asta te conduce la urmatorul truc.

Pasul 2 – Fii realist

Indiferent de gradul de motivatie majoritatea esueaza in atingerea visului de a fi fit, deoarece rezultatele dorite nu sunt realiste. Este adevarat ca de vina este si mass-media, care promoveaza povesti de slabiri miraculoase in timp record. Corect si sanatos este sa pierzi 10% din greutatea corporala in decurs de 6 luni. Asta inseamna 500-1000g pe saptamana. O slabire mai rapida este nu doar nesanatoasa, ci chiar periculoasa.

Pasul 1 – Fii rabdator

Este adevarat ca traim in era vitezei, unde asteptarea este insuportabila. Preferam un Skype, in loc de o intalnire in persoana, alegem fast-food pentru ca gatitul este o corvoada, mai bine bem 3 cafele decat sa ne culcam la timp si vrem un credit rapid pentru ca economisirea necesita mai mult decat suntem dispusi sa asteptam. Ei bine nu asa functioneaza organismul nostru. Trecerea la o viata sanatoasa implica un mare efort, ambitie cu tona si mult timp. Nu te astepta la schimbari in bine dupa 1 saptamana, dupa o viata de sedentarism si alimentatie proasta. Dar continua sa lupti, sa iti mentii obiceiurile bune si iti promit ca rezultatele o sa apara.