Suna-ne
Trimite email

Top 5 mituri despre muschi

//Top 5 mituri despre muschi

Top 5 mituri despre muschi

Suntem bombardati cu zeci de teorii despre cum sa ne crestem musculatura sau cum sa slabim. Astfel, ajungem de multe ori in prima zi de sala cu idei dinainte fixate, dar nu neaparat adevarate. Pentru ca o informatie falsa iti poate afecta serios progresul, cel mai bine este sa tii cont de miturile despre muschi, pe care foarte probabil le ai si tu in minte.

  1. Febra musculara = antrenament bun

Ai un antrenament intens, iar a doua zi esti multumit sa constati ca abia te poti misca din cauza febrei musculare. Iti spui increzator ca ti-ai asigurat cresterea musculara. Ei bine, nu este chiar atat de simplu.

Ca sa construiesti muschi este nevoie de ruperea fibrelor pentru a le forta sa se repare si deci sa creasca. Febra este legata de aceste rupturi sau cel putin asa se spune. Dar lucrurile sunt putin mai complicate. Febra este determinata de sensibiltatea la durere a micro-rupturilor din tesutul muschiului, dar este strans legata si de sensibilitatea receptorilor de durere. Un sportiv de top desi lucreaza foarte intens si eficient nu va suferi de febra puternica pentru ca musculatura lui s-a adaptat deja si are toleranta mai mare la durere.

Mai mult, o febra care se manifesta dupa saptamani de antrenament poate indica o frecventa prea mica de sedinte sau lipsa unei alimentatii sau odihne corespuzatoare.

  2. Trebuie sa imparti antrenamentele pe grupe musculare

Ca si incepator cu siguranta vei avea o frecventa medie, poate chiar scazuta de antrenamente. Drept urmare ai mai multe beneficii daca iti antrenezi tot corpul la fiecare sedinta. Un studiu a aratat ca un program care lucreaza tot corpul de 3 ori pe saptamana este mai eficient pentru cresteri musculare decat unul care imparte pe grupe musculare antrenamentele, tot de 3 ori pe saptamana. Morala este ca daca nu te duci des la sala, mai bine lucrezi tot corpul deodata la fiecare antrenament. Pentru ca antrenamentele pe grupe sa fie eficiente trebuie sa ai o capacitate mare de lucru, pentru a putea epuiza grupa musculara vizata.

  3. Nu creste musculatura fara multa mancare

Daca pentru a-ti mentine greutatea ai nevoie de 2500 de calorii, poti sa iti cresti masa musculara si daca mananci pana la 2000 de calorii. Aportul caloric nu este definitoriu.

De-a lungul anilor, cei care au un aport caloric liniar tot timpul au rezultate mai bune. Asta demonteaza teoria care sustine ca cel care mananca mai mult creste mai mult. Mai ales daca mananca mult si prost. Daca vrei sa iti cresti masa musculara trebuie doar sa mananci corect, sa te antrenezi inteligent si sa te recuperezi corect.

   4. Muschii se odihnesc 48 de ore

Durata de recuperare a muschiului depinde de volumul si intensitatea antrenamentului si de cat de bine mananci si te odihnesti. Poate dura chiar mai mult de 48 de ore recuperarea unui muschi daca te antrenezi la capacitate maxima. Insa acest lucru nu este recomandat. Daca vrei sa avansezi la antrenamente, pe langa cresterea greutatilor sau a numarului de repetari poti sa cresti volumul printr-o frecventa mai mare a antrenamentelor. Un exemplu foarte bun ca nu ai de ce sa te temi de supraantrenare sunt grupele implicate in toate exercitiile cum ar fi abdominalii sau antebratele.

Cel mai important este sa fii atent la cum te simti, pentru a invata treptat de cat timp de recuperare ai nevoie.

  5. Zilele de odihna inseamna repaus total

Pentru majoritatea, zilele de odihna sunt zile in care evita intentionat orice fel de activitate fizica pentru a da o sansa muschilor sa se recupereze. Dar adevarul este ca putin cardio sau chiar antrenamente lejere cu greutati nu vor afecta abilitatea muschilor de a se recupera. Din contra, pot ajuta la grabirea recuperarii si pot reduce febra musculara prin cresterea circulatiei sangelui in muschi.

Contractiile si intinderile usoare mentin irigati de sange si bine oxigenati muschii care au nevoie de recuperare. Sa faci cateva genuflexiuni usoare dupa ziua de picioare nu strica si va arde cateva calorii in plus.

 

sursa: www.steroizi.ro

By | 2017-02-06T17:47:50+00:00 06/02/2017 17:47:50|Categories: Fitness|Tags: , , , , , , , , |0 Comentarii

Comenteaza

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.